Skip to main content

Assalamualaikum (^0^)


Hello June (^-^)

Comments

Popular posts from this blog

Aku, Tofu Stim dan Tong Gas

 Aku. Hari ini, dos kedua Aztra Zaneca setelah menahan rindu selama dua bulan dari tarikh pernyatuan pertama kali pada 26 june yang lalu. Harini aku cuti. Entah, tak sabar nak dapat vaksin  kedua ni kot. Maka, aku seakan 'looking forward' nak buat apa waktu cuti ni. Siap call kawan aku, Mama Bell nak minta resipi tofu stim tu.  Tofu Stim. Akibat tergoda dengan gambar tofu stim hasil buatan Mama Bell, dengan rasa rendah diri, aku menelefon Mama Bell minta resipi. Setelah vaksin, bergegas ke mini market beli barang-barang nak masak Tofu stim. Sampai mini market, segala bahan dibeli.. yg tak patut pun masuk bakul jugak. Lebih kurang jam 6.00 petang, bermula la sesi memasak tofu stim, tengah tunggu air menggelegak, nak stim tofu, gas Habis. Tong Gas. Kenapa saat anda diperlukann sebegini, anda kehabisan gas meninggalkan tongnya sahaja. Setelah dikaji selidik, gas ni dibeli pada bulan februari yang lalu. Buat kata dia yang jauh di Grik, dah sampai masa dah you. Maka, kita tangguh ur

MaxKleen9

 hahahah...  Mesti ingat saya nak cerita pasal sabun kan. Tak! Iklan sabun ni buat saya tersenyum. Dimulakan dengan ketakutan seoarang kanak-kanak pabila pulang kerumah, terdapat seekor harimau sedang memerhatikannya. Ngauman harimau tersebut buat dia menciut lari masuk kerumah. Tetiba, datang seekor gajah menampalkan plaster pada luka kanak-kanak tersebut.  Siapa Harimau dan Gajah tu?  Iklan ini menggambarkan harimau dan gajah tu sebagai sifat seorang ibu. Harimau lambang tegasnya sang ibu mendidik anak-anak. Namun, dalam tegasnya terdapat sifat gajah yang melindungi dan hangat memberi pelukan. Tanpa sedar, saya setuju dengan iklan ini. Ye, selaku ibu, ketegasan perlu dalam mendidik. Namun, dalam tegas ada kelembutan yang menyiram hati anak-anak dengan kasih dan sayang yang tak bertepi.  Kata pujangga, anak-anak yang lahir itu ibarat kain putih, ibu bapalah yang bertanggungjawab untuk mencorakkannya. 

Aish.......saya tak nak kahwin lagi!

Serius, tugasan untuk PP1 (Profesional Practice 1) ni buat saya ter:) dan jatuh rahang mencecah dagu.... Gulp....nasib baik tak ada lalat yang sudi singgah tadi...kalau tak, tempah satu katil kat HKL la nampaknya. "Okay Class, while you fulfill the form, please listen to me. I want all of you to collect the signature of all lectures that under Legal Practices Department." ayu aje suara madam kami ni berkata... kesannya: rata2 macam fadd, jatuh rahang n spontan mulut kata "WHAT" "did you know all the lectures in Legal Practices Department? Did the lecturers know you? The answer is no right? Thus grab this opportunity to know them." Dengan itu, berjalanla kami dengan ketawa2 alah gitu sebab teringat minggu suai kenal asrama dolu2, pergi cari signature abang n kakak senior. Ni, kat sini, dah jadi senior pulak kena cari lecture. Aish...nak introduce diri pulak tu. Jangan ingat mudah untuk dapatkan tanda tangan yer... Think of yourself and please s